Thursday, April 17, 2008

pendapat psl film Congkak

aku dah tgk congkak..
bagi congkak best jugak..buat orang terkejut. filem ni lain daripada lain.. banyak kritikan yang kita dapat..

aku singkatkan sinopsis congkak..

bapa dia bawa isteri dan 2anaknya g rumah baru yang dibeli kat sebuah kg. jadi dia pun pergi..belum sampai lg tp ada sesuatu yang pelik..
sampai je rumah kg 2 mcm2 berlaku..ank dia bermain congkak sorang tp anak dia kata main dgn opah. anak pertama dan isteri kene rasuk. dan mcm2 lagi... rupanya tapak rumah tu ada penunggu..dia suka anak paling kecik Lisa.. kelam kabutlah keluarga tu.percutian yang sepatutnya indah menjadi kelam....


first aku nak coment pasal visual..visual congkak cantik jgk beb. cinematografi cantik jgk.
kedua lakonan dorang bagus..terutama lisa(dlm cite tu)
ketiga focusing dorang cun jgak..

aku bkn nak membodek tapi bagi aku ramai penonton nak pembaruan jadi sekarang dah ada orang buat kita kene sokng..filem ni memang ada bnyak kelemahan tapi pada peringkat ilmu aku yang tinggi mengunung ni(kiasan) aku kira berpuas hati..lagipun kebagusan telah menutup kelemahan.kelemahan mesti ttp ada.mstilah hasil ciptaan manusia mana ada perfect.

cerita ni bagus bagi aku kerana congkak adalah antara cerita hantu yang logik dan dekat dengan kita. kenapa aku ck mcm tu??? sebab cerita ni tak mcm cerita hantu hollywood dan korea yang merepek tapi best... cerita congkak betul dan logik.. dia amik kisah orang2 tua dan sampai sekarang masih wujud.au percaya sbb dari segi pengalamn aku. nape dekt dgn kita?(khas bg org kaya dan duk bndr) sebab bapa dia sayangkan keluarga. jadi beli rumah kat jauh hujung kmpung.nak ajar anak n rasa blk back to nature. sama dgn kita serambut suasana kl dan suka dengan kadamaian hijau.

jg korang sume tgk ar...best tau...!!!!

No comments: